Ditvduh pakai pemanis wajah, Ayu Damit anggap g0sip paling kelakar sepanjang jadi artis – “Saya buka kedai makan, ada jual sate lagi, takkanlah pakai susvk!”

SEPANJANG 13 tahun bergelar anak seni, penyanyi Ayu Damit memberitahu g0sip mend4kwa dia memakai pemanis wajah atau svsuk merupakan sesuatu yang sangat menggelikan hati.

Menurut Ayu atau nama sebenarnya, Norayu Damit, 32, walaupun ramai pihak menyarankan dia mengambil tind4kan undang-undang terhadap individu yang memulakan fitn4h itu namun dia engg4n memanjangkan perkara tersebut.

“Saya buka kedai makan, ada jual sate lagi, takkanlah saya pakai svsuk! Memang saya gelak je bila baca cerita tu.

“Ada ramai pihak sarankan saya untuk ambil tindakan sam4n terhadap individu tidak bertanggvngjawab yang sebar cerita kata saya pakai svsuk.

“Tapi saya tak nak ambil t1ndakan vndang-vndang sebab apa yang diperkatakan itu memang tidak betul… lantaklah dia nak cakap apa pun,” katanya kepada mStar.

Ayu ditemui pada majlis pelancaran koleksi busana raya, 9 Generasi rekaan pereka fesyen Azirun Ramly yang berlangsung di Sentul, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Selain Ayu, jenama berkenaan turut menampilkan kolaborasi bersama tiga lagi artis tempatan iaitu Hafreez Adam, Kuna Muzani dan Rykarl Iskandar.

Ayu Damit berkolaborasi bersama pereka fesyen, Azirun Ramly.

 

Saya buka kedai makan, ada jual sate lagi, takkanlah saya pakai susuk!

AYU DAMIT

PENYANYI

Menerusi laporan mStar sebelum ini, Ayu mengakui memperuntukkan belanja lebih RM10,000 sebulan bagi penjagaan diri daripada hujung rambut hingga kaki.

“Kalau nak tahu saya takvt jarum, jadi tak ber4ni nak ubah apa-apa pada bahagian badan. Malah, saya tak kisah bayar mahal dan perlu tunggu lama untuk dapatkan hasil terbaik, asalkan produk yang diguna tak berb4haya.

“Sebagai artis memang perlu jaga kesihatan dan kecantikan… selain persembahan pentas, saya juga agak sibuk dengan aktiviti di ladang yang memerlukan tenaga dan terded4h dengan sinaran matahari, sebab itu perlu ambil berat tentang penampilan.

Ayu dan suami mengusahakan ladang tanaman cili dan sayur-sayuran.

“Kalau ikutkan sebulan lebih RM10,000 untuk rawatan muka termasuklah rawatan pelangsingan badan, jamu, vitamin dan sebagainya. Itu termasuklah nilai tajaan daripada beberapa pusat kecantikan,” ujarnya.

Selain menyanyi, Ayu turut mengusahakan tanaman cili dan sayur-sayuran di ladang yang terletak di Hulu Langat, Selangor.

Tidak betah duduk diam, penyanyi yang popular dengan lagu Hanya Di Mercu ini juga turut menjalankan perniagaan kedai makan, Restoran Ayu Damit X Tok Mak Citarasa Antarabangsa di Bukit Antarabangsa, Hulu Klang.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : mstar

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.