BCL Kongsi Detik Terakhir Bersama Ashraf Sinclair

Selepas setahun pem3rgian Allahyarham Ashraf Sinclair, penyanyi terkenal Indonesia, Bunga Citra Lestari akhirnya tampil berkongsikan d3tik ter4khir bersama suami tercinta.

Menurut BCL, sehari sebelum kej4dian mereka baru pulang dari New York, Amerika Syarikat dan menjalani aktiviti seperti biasa pada hari berikutnya.

BCL berkata, pada hari duka itu, Ashraf sudah sibuk dengan beberapa mesyuarat manakala dia pula ke program Indonesian Idol.

“Awal pagi lagi dia sudah sibuk dengan beberapa mesyuarat. Sebaik pulang dari New York, macam-macam perkara perlu diselesaikan. Saya pula ke program Indonesian Idol.

“Kami masih berhubung melalui mesej seperti biasa pada waktu tengah hari. Sebaik pulang ke rumah lewat malam saya melihat Ashraf berada dalam bilik. Kami kemudian memilih gambar terbaik untuk single duet saya bersama Ariel Noah berjudul Menghapus Jejakmu untuk platform digital,” katanya.

Selepas memilih gambar, BCL memberitahu suaminya mengatakan dirinya letih dan meminta izin untuk tidur.

“Selepas membuat pemilihan gambar, Ashraf beritahu dia let1h selepas menjalani ‘cross fit’. Jadi, dia minta izin untuk tidur dulu. Dia kemudian tidur dan saya ke bilik mandi.Selepas itu, saya kembali semula ke bilik. Saya kejvtkannya, tapi dia tak bangun,” katanya.

Kata BCL, dia sudah lakukan pelbagai cara untuk menyedarkan suaminya namun tidak berhasil sehinggalah dia melihat sesuatu yang p3lik apabila melihat keadaan Ashraf.

“Saya cuba gerakkan badannya, tapi dia seperti tidak berd4ya. Saya terus kejvtkan sebab fikir dia mungkin pengs4n saja, tapi saya lihat dia langsung tidak bergerak,” katanya.

P4nik melihat keadaan suaminya, BCL berkata dia terus memanggil ibunya sehingga anaknya, Noah turut terjaga dari tidur.

“Noah terjaga sebaik saya menjer1t memanggil ibu. Noah datang kepada saya dan bertanya apa yang sudah berlaku dan kenapa men4ngis? Saya beritahu Noah untuk ikut saya sebab bapanya tidak sed4rkan diri. Saya beritahu kita perlu ke h0spital segera,” katanya.

Bagaimanapun, sebaik sahaja tiba di hospital, Ashraf disahkan meningg4l dunia jam 4.51 pagi akib4t ser4ngan j4ntung.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Rotikaya

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *