lsu Guru Buat Lawak R*gol, Sekali Diana Danielle Sekolahkan Netizen Gara2 Salahkan Murid

Baru-baru ini agak kec0h apabila seorang remaja mend4kwa guru Pendidikan Jasmani bergvrau keterl4luan seolah-olah menggalakkan pelajarnya melakukan perbuatan r0g0l.

Menurut laporan dari Sinar Harian, Seorang guru Pendidikan Jasmani di sebuah sekolah di Selangor did4kwa bergvrau keterl4luan seolah-olah menggalakkan pelajarnya melakukan perbuatan rog0l dalam sesi pendidikan itu.

Isu ini turut mendapat perhatian pelakon dan penyanyi Diana Danielle. Isteri kepada pelakon dan pengarah Farid Kamil itu meluahkan rasa kes4l terhadap segelintir masyarakat yang menjadikan perbuatan rog0l sebagai gur4uan.

Luahan Diana di hantaran Instagramnya itu nampaknya dibidas oleh salah seorang pengikutnya bernama @cheezyliciousf. Menurut individu ini, kejadian ini berpunca dari sikap murid-murid yang tidak lagi menghormati guru seperti dahulu.

“Zaman dulu tak mcm sekarang, dulu mana ada guru-guru macam ini. Tahu sebab apa, sebab lahirnya generasi macam sekarang. Ada anak murid yang tak hormatkan guru ,kur4ng aj4r dengan guru, buat guru macam kawan,  silap sikit panggil ibubapa datang sekolah..

Guru nak mengajar pun susah. Kalau salah nak rotan pun takut, itulah anak-anak zaman sekarang nak bandingkan 20 tahun dulu. Padanlah mereka dapat guru-guru yang macam sekarang ini. Ada sesetengaj guru yang bertindak diluar batasan. Sebab apa? sebab Allah dah sesuaikan ikut keadaan dan zaman sekarang, tugas kita sebagai ibu ayah abad ni sungguh mencabar sangat.” tulisnya netizen dengan yakin.

Kenyataan individu ini nampaknya tidak disetujui oleh Diana. Malah aktres berusia 29 tahun ini menggambarkan pendapat individu ini seolah-olah tidak berilmu.

@cheezyliciousf, Saya tidak setuju. Banyak documentari sekarang yang tunjukkan penderaan dikala 70s 60s 50s dulu, tapi tak dilaporkan sebab dulu lagi susah nak dapat sokongan dari masyarakat, tidak ada cara untuk mended4hkan institusi ini. Cuma kerana awak tak dengar atau tak tahu, tak semestinya tak ada.Pada akhirnya mereka manusia, guru @ tidak nafsu sexu4l ni bukan terlahir semalam. Pender4an s3ksual telah berlaku selama bertahun-tahun, tetapi dengan media sosial dan penyokong yang bantu m4ngsa, kita dapatlah dengar sisi cerita mereka. Jadi saya sama sekali tidak setuju, ini tidak berilmu.”- tegasnya

Terdahulu, Diana memberi teguran segelintir guru yang bergvrau keterlaluan ketika di dalam kelas. Tulisnya di Instagram, sepatutnya para pendidik menjadi contoh yang terbaik dalam sekolah.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Diana Danielle (@dianadanielleb)

“Kepada cikgu yang suka cakap merepek dalam kelas… merepek and being sexvally inappropriate is different tau. Nak bergvrau dgn budak ikutlah peringkat kematangan mereka, if theyre children, the j0kes you tell your collegues tak sama dgn j0kes kita cakap pada budak sekolah. Don’t normalize this, pendidiklah yg menjadi contoh dalam sekolah. Kalau bukan mereka, nak harapkan makcik canteen ke?”- katanya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Murai

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *