Rakaman Azza Elite menangis teresak-esak minta perkara ini di lakukan segera

” Hari ini adalah hari yang men4kutkan.. dada berdbar bila baca kt sociaI media.

” I minta maaf kat semua sebab i ada anx1ety sangat tervk.. ini (sebaran COVlD) dah melalui udara plak.. Macam-macam berlaku kat sekeliling. Ya Allah saya tkut sangat.. risau mak dgn anak kat kampung. Kami terpisah..”

Demikian perkongsian penyanyi dan pelakon Azza Elite di Instagram beliau sebentar tadi yang menarik perhatian ramai.

Menurut Azza, beliau merayu kerajaan agar segera melaksanakan Iockdown penuh ekoran peningkatan kes C0VlD-l9 yang semakin membmbangkan di negara ini.

Malah, Azza menerusi hantaran video yang dimuat naik dalam Instagramnya sebentar tadi dilihat mnangis teresak-esak sambil menyeru pihak kerajaan agar segera bertndak.

” Hari ini (COVlD) dah melalui udara pulak. Tolonglah kerajaaan bagilah Iockdown.

” Korang (kerajaan) nak berapa ramai lagi rakyat kita m4ti. Korang nak fronliner (barisan hadapan) buat macam mana lagi. Tolonglah I0ckdown,” rintihnya.

Azza mengharapkan kerajaan melaksanakan arahan l0ckdown.

Azza atau nama sebenarnya Noor Azzarima Zawari turut mengingatkan semua agar terus kekal duduk di rumah tanpa keluar kemana-mana jika tiada sebarang urusan penting di luar.

Pada hantaran sama, Azza turut mengakui dia sudah mula mengalami masalah anxiety atau kerisauan meImpau rentetan peningkatan kes harian COVlD-l9 yang langsung tidak menunjukkan tanda-tanda untuk turun.

” Selagi kerajaan tak laksanakan Iockdown penuh, kami ada yang kena pergi kerja. Tolonglah faham.

” Kalau kerajaan buat I0ckdown sekurang-kurangnya kami duduk di rumah tidak jumpa orang. Tolonglah untuk dua atau tiga minggu sahaja,” tulisnya.

Reaksi warganet.

Dalam pada itu, luahan Azza itu turut meraih perhatian ntizen dan pengikut beliau yang turut bersetuju.Rata-rata memberi pandangan pihak kerajaan perlu melakukan Iockdown penuh.

Malah rakan artis turut tampil memberi pandangan mereka.

” Aku pun rasa nak jerit teriak.. hati ni memang berat resah fikir masalah pendemik ni.. kesian anak-anak 2 tahun dah mcm ni, ekonomi lagi.. semua terhad dok pikir sampai bila nak habis” tulis Anita Baharom.

” Ya Allah Kak azza sedihnya.. Kak azza kuat kan diri , kita sama-sama doa ok. Dah tak tau macam mana lagi nak habaq dah ni .. Kita pun x larat nak post pasal ni. tak ade beza pun..” tulis Raja Ilya.

Terdahulu, kes harian C0VlD-l9 mencatatkan peningkatan mendadak sejak Mac lalu hingga merekodkan 7,289 pada hari ini sekali gus merupakan kes tertinggi sepanjang pandemik membadai negara sejak tahun lalu.

Terdahulu Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah yakin pendekatan sedia ada yang dilaksanakan di negara ini mampu mengelakkan jangkitan COVlD-l9 yang boleh disebarkan melalui udara.

” Jika kita lihat setiap hari kita belajar ilmu baru mengeni virus tersebut. Tapi setakat ini Alhamdulillah dengan tindakan dan SOP yang diambil, kita berjaya memutuskan rantaian COVlD-l9.” ujar Dr Noor Hisham.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) pada hari Selasa mengakui ada “bukti yang muncul” berkaitan penyebaran COVlD-l9 di udara, selepas sekumpulan saintis mendesak pertubuhan global itu untuk menyemak semula amaran berkaitan penularan virus terbabit.

C0VID-19: Bersedia hadapi keadaan paling bu.ruk – Dr Noor Hisham

KUALA LUMPUR: Dengan peningkatan graf jangkitan kes C0VID-19 yang tinggi di Malaysia ketika ini, Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menggesa orang ramai supaya bersedia untuk menghadapi keadaan paling bu.ruk.

“Peningkatan kes bermula sejak 1 April dan boleh mencetuskan lonjakan menegak. Kita perlu membuat persediaan untuk menghadapi keadaan paling buruk. Tolong bantu kami untuk duduk di rumah. Jika kita bekerjasama, kita boleh memutuskan rantai jangkitan,” katanya menerusi akaun Twitter beliau hari ini.

Dr Noor Hisham turut menasihatkan orang ramai agar duduk di rumah dan terus mematuhi prosedur operasi standard (SOP).

Semalam, Malaysia merekodkan 6,509 kes harian baharu C0VID-19 dengan jumlah kematian tertinggi iaitu 61 kes dalam tempoh 24 jam.

Hari ini, Malaysia sekali lagi merekodkan kes harian tertinggi dengan 7,289 kes baharu dalam tempoh 24 jam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: trendingsgt

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *