Tunku Azizah hubungi Elizad “Terketar-ketar bercakap tadi..”

SELEPAS kontr0versi dihina mandul, pelakon Elizad Sharifuddin berkongsi kenangan manis apabila dia menerima panggilan telefon daripada Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.

Elizad, 37, berkata, dia berasa terharu apabila Tunku Azizah sendiri menghubunginya bagi bertanyakan khabar dan keadaannya selepas insid.en itu.

“Hari ni hari yang sangat menggembirakan hati saya. Menerima panggilan telefon daripada KDYMM Tunku Permaisuri Azizah. Bertanyakan keadaan saya selepas terbaca kisah yang mengatakan saya m4ndul tempoh hari.

“Saya terkejut, tak sangka Tunku ikut perkembangan IVF saya, Tuanku tengok drama-drama saya, ” katanya ketika dihubungi mStar pada Rabu.

Minggu lalu, Elizad membuat laporan polis terhadap seorang pemilik akuan Facebook yang menghin4nya kerana mempunyai masalah g4ngguan kesu.buran.

Perkongsian Elizad di laman Instagram miliknya.

Menurut Elizad dia cukup terkesan apabila ditvduh sebagai m4ndul hanya kerana usahanya untuk mendapatkan zuriat belum dimakbulkan.

Dalam pada itu, Elizad berkata, Tunku Azizah turut memberi kata-kata semangat dan berkongsi pengalamannya menjalani sesi raw4tan kesuburan persenyawaan in-vitro (IVF) sebanyak 17 kali.

“Tunku sangat prihatin dengan kisah saya yang bukan siapa-siapa ni. Tunku beri kata-kata semangat, cerita sendiri tentang pengalaman Tunku sebanyak 17 kali tempuh IVF. Memang menyakitkan.

Ia sangat membuatkan hati saya tersentuh. Terharu dan terkejut semua ada. Macam mimpi dapat bercakap dengan Tunku Permaisuri.

“Hanya yang mengalami sahaja merasainya. Tiada kata yang mampu saya gambarkan, terlalu gembira dapat berbual-bual dengan permaisuri yang disayangi semua.

“Paling menarik apabila Tunku minta saya update semua progres IVF lepas ni. Saya jadi gugup, terketar-ketar bercakap tadi… n4ngis.

“Tunku pula banyak kali cakap don’t cry… don’t cry.

Sementara itu Elizad turut menegaskan perkongsiannya berkaitan perjalanan IVF di laman sosial hanya untuk memberi kesedaran dan maklumat kepada wanita senasib dengannya.

“Tiada paksaan pun untuk ikuti kisah saya. Terpulang pada followers.

“Sama juga macam para ibu yang lain. Berkongsi tentang kecomelan anak-anak mereka di media sosial, ” ujarnya.

Untuk rekod, Elizad pernah menjalani raw4tan kesuburan persenyawaan in-vitro (IVF) pada November tahun lalu namun masih belum dikurniakan rezeki cahaya mata.

Pelakon drama bersiri Jalan Sesat Ke Syurga itu mendirikan rumah tangga dengan Shamsul Baharin Rahman pada 11 Januari 2015.

Tunku Azizah berkahwin dengan Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah pada 1986.

Di awal perkahwinan baginda telah apabila mempunyai masalah untuk mendapatkan zuriat dan kerap kali mengalami kegugur4an.

Namun, hasil usaha dengan menggunakan kaedah In-Vitro baginda berjaya h4mil dan melahirkan empat cahaya mata.

Hal ini memberikan inspirasi kepada baginda untuk mengasaskan Yayasan Fertiliti Tunku Azizah (Tunku Azizah Fertility Foundation, TAFF) bagi membantu pasangan-pasangan yang ingin mendapatkan cahaya mata tetapi tidak berkemampuan.

3 hari tutup telefon selepas digelar m4ndul

SELEPAS tiga hari mendiamkan diri berikutan isu dihi.na m4ndul, pelakon Siti Elizad akhirnya kembali dengan keadaan ceria berserta aura p0sitif.

Elizad atau nama sebenarnya Siti Elizad Mohamad Sharifuddin, 37, mengaku bukan mudah melupakan apa yang berlaku dan mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang mendoakannya.

“Selepas tiga hari tanpa telefon, saya kembali dengan kehidupan yang p0sitif. Ceria seperti selalu. Terima kasih kepada anda semua atas sokongan dan doa.

Elizad kongsi perkara itu di Instastory miliknya.

“Maaf untuk keluarga jauh dan dekat, kawan-kawan serta mereka yang saya tak jawab panggilan atau WhatsApp. Harap anda semua memahami, bukan mudah untuk saya dan keluarga melalui perkara ini.

“Sesuatu yang bukan mudah untuk maafkan dan melupakan. Rahmat di sebalik ujian,” kata Elizad.

Pada Rabu lalu, Elizad membuat lap0ran polis terhadap seorang pemilik akuan Facebook yang menghin4nya kerana mempunyai masalah g4ngguan kesu.buran.

Menurut Elizad dia cukup terkesan apabila ditudvh sebagai m4ndul hanya kerana usahanya untuk mendapatkan zuriat belum dimakbulkan.

Bersihkan hati, berlapang dada… Allah berikan rezeki berganda-ganda.

Dalam pada itu, pelakon drama siri Bila Cupid Jatuh Cinta ini memberitahu dia tidak dapat menerima orang yang memb3nci seseorang tanpa sebab.

Sama seperti orang lain yang bekerja keras, Elizad berkata dia menjejak kaki ke dalam industri seni hanya untuk mencari rezeki.

“Tak boleh terima dengan orang yang sangat mudah tak suka orang tanpa sebab. Saya datang dalam industri ini sebab nak cari rezeki. Allah beri kelebihan kat sini.

“Tak kacau orang pun. Berlakon, buat hosting, jadi penyampai radio. Andai kata tak suka, tiada paksaan pun. Masing-masing ada pilihan. Boleh komen dan krit1k, janganlah sampai menghi.na.

Sebelum ini, Elizad kongsi status individu yang menghin4nya.

“Kita ini semua sama saja, tak ada beza. Saya pun macam orang lain, pergi kerja, balik kerja, cari rezeki, bekerja keras dari muda sebab nak gembirakan orang tua.

“Pergi pasar, lepak gerai, tak ada langsung rasa nak p0yo-p0yo. Bersihkan hati, berlapang dada… Allah berikan rezeki berganda-ganda. Have a good heart,” ujarnya.

Untuk rekod, Elizad pernah menjalani raw4tan kesubu.ran perseny4waan in-vitro (IVF) pada November tahun lalu namun masih belum dikurniakan rezeki cahaya mata.

Pelakon drama bersiri Jalan Ses4t Ke Syurga itu mendirikan rumah tangga dengan Shamsul Baharin Rahman pada 11 Januari 2015.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : http://trendingsangat.pw/

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *